Kırmızı Et Özellikleri ve Faydaları

Kırmızı et, her yaştan insanın fiziki ve zihinsel gücünü arttırmaya son derece faydalıdır. İnsanların kırmızı eti kararınca tüketmesi gerekmektedir.

Et olarak adlandırılan besini tanımlayacak olursak; Aminoasit ve Eksojen açısından son derece zengin, diğer gıdalara kıyasla üretimi son derece kolay, açlık hissini hızlıca bastırabilen, doyurucu olmasının yanında insan vücudu için hayati öneme sahip besin öğelerini barındıran, bu öğeler sayesinde ise beslenme bozuklukları ve birçok hastalığın önleyicisi olan hayvansal gıdaya et adı verilmektedir.

Halk arasında yenilebilen hayvansal dokuların tamamına et adı verilse de bilimsel açıdan durum tam olarak böyle değildir. Genellikle kas dokuları olmak üzere, sinir, yağ, kan, kemik dokuları da yapısında bulunduran memeli hayvanların eti ve yabani hayvanların eti, sağlıklı durum ve ortamlarda kesildiklerinde elde edilebilen kısımlara et denilmektedir. Yani et adı altında yediklerimiz, gerçekte hayvanların yağ ve kas dokusudur. Rengi ise hayvanın kas dokusunda bulunan kas liflerinin yapısından gelmektedir.

Kırmızı etlerde kas lifleri, hayvanların yürümesi ya da ayakta durması gibi uzun zamanlı eylemleri gerçekleştirebilmeleri için kullanılmaya uygun tiptedir. Hayvandaki bu kas lifleri sürekli olarak bir enerji kaynağına ihtiyaç duymakta ve bu enerji ise kas hücrelerinde bulunan ve bir çeşit protein olan “myglobin”den karşılanmaktadır. Buna göre hayvandaki myglobin proteini ne kadar fazla olursa faydalanacağınız etin rengi de o denli kırmızı olacaktır.

Kırmızı Etin Faydaları

İnsan hayatında sağlıklı yaşamın en önemli öğelerinden birisi olan kırmızı et mutlaka belirlenmiş kararlarda tüketilmelidir. Kırmızı etin az tüketilmesi, insan vücuduna lazım olan demir ve vitamin eksikliğinden kaynaklı olan bazı hastalıklara neden olabilmektedir. Doğurganlık çağındaki kadınlar, bebekler ve gelişme çağındaki gençler için de kırmızı etin önemi son derece büyüktür. Yeterli seviyede kırmızı et tüketimi yapamayan insanlarda B6 ve B12 vitaminleri eksik çıkabilmektedir. Zihinsel gelişim ve fiziki büyüme açısından da kırmızı et mutlaka tüketilmelidir. Herşeyin aşırısı zarar olduğu gibi kırmızı etin de olması gerekenden fazla tüketilmesi insanlar için zararlıdır. Buna rağmen kırmızı etin faydalı olabilmesi için günlük yemek programınızın içerisinde haftada en az bir kere yer alması gerekmektedir. Yağsız olması istenilirse haşlama ve fırında pişirilmesi önerilen kırmızı etin, ızgara, tava, mangal gibi çok sayıda pişirme şekli ve tarifi bulunmaktadır. Besin değeri açısından ise örnek olarak;

·         7-8 yaşlarında okula yeni başlayan çocuklar için günlük 26-38 gram arası proteine ihtiyaçları vardır.

·         4-6 yaş grubundaki çocuklar için fiziksel ve zihinsel gelişimlerini tamamlayabilmeleri için 20-25 gram arası protein tüketmeleri gerekmektedir.

·         10-13 yaş grupları arasındaki çocuklar için 19-60 gram protein ihtiyaçları bulunmaktadır.

Bir genelleme yapılacak olursa, insan vücudu için alınacak 1 kilogramın 1 gramı protein olmak zorundadır. Bu proteinin de yarısı ya da daha fazlası hayvansal gıdalardan alınmalıdır.

Etiketler: